onsdag 27 februari 2013

Nemi 1 år

Idag fyller Nemi 1 år. Kan inte fatta att tiden har gått så fort. Innan jag hämtade Nemi hade jag nog trott att vi skulle ha åstadkommit mycket mer vid denna tiden. Jag hade stora planer på lydnad och massa annat. Men jag tappade träningslusten. Inte på grund av Nemi, hon är otroligt lyhörd och villig att lära sig, utan jag har helt enkelt för mycket olika projekt i mitt liv så jag orkade inte med det också. Däremot är jag imponerad över hur fort hon lär sig vardagslydnaden. Sådant som är bra att kunna i det vardagliga livet. Och det är ju faktiskt det som är det viktiga. Även en tävlingsmänniska som jag börjar förstå det. Jag imponeras varje dag över hennes temperament. Även om jag är otroligt nöjd med hennes exteriör så är hennes personlighet något utöver det vanliga. Jag ångrar inte en sekund att jag valde just henne. Hon är som gjord för vår familj.

Här kommer några foto på födelsedagsbarnet från trädgården idag.


"Okej, sitta fint och titta in i kameran"
 
 

"Menar du så här?!?"
 
 

"Nä, jag ska skärpa mig. Fokus!"
 
 

"Wohoo!!"
 
 

"Åhh kolla solnedgången"
 
 

"Snygg så här?"
 
 
 
 

2 kommentarer: