tisdag 10 juli 2012

Tvååker dag 1

Fredagen den 6/7 var det Tvååkers internationella utställning. Jag hade Zäta anmäld och hennes uppfödare Sofie skulle visa henne. På grund av att jag fastnade med bilen på morgonen kom vi för sent så Zäta inte fick någon riktig uppvärmning plus att det regnade. Inte de bästa omständigheterna för min lilla tramsa när hon ska röra sig. Mycket riktigt så var hon i sitt esse när det gällde att dra upp ryggen. Domaren var ändå väldigt förtjust i henne och gav henne flera chanser att springa. Han sa att han stundtals kunde se att hon släppte men det räckte inte utan hon fick se sig besegrad i kampen om BIR-veteran av hanen. Till min stora glädje blev hon dock Bästa Tik 3 av åtta stycken. Det kändes som en oerhört rolig bonus då jag främst, eller nästan enbart, visar henne för förhoppningen om Veteran-BIR:et. Tack snälla Sofie för att du kämpade på med henne. Det är inte lätt, jag vet :) Passar också på att säga grattis till min vän Ellinore som blev BIR med sin Castello (som Zäta är mormors syster till ;)

Zätas fina kritik kan ni läsa om ni klickar på resultat i menyn ovan.


Min fina Zäta


Sofie visar alltid lika proffsigt


Castello (Enigma Rock Star) Ägare: Ellinore Bååth


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar