onsdag 20 juni 2012

Bus och kampträning

Jag har så smått börjat träna/leka lite med Nemi. Detta är vad vi håller på med nu till en början

* Gå lös och komma när jag kallar
* Vara i buren och koppla av där
* Kampa

Tror att kampträningen är den som är mest uppskattad :)


"Ska vi kampa?"


"Snäääällaaa!"


"YES!"


Zäta undrar vad vi pysslar med


"Wohoo jag fick den!"


"Hallå, mamma, vänta på mig!"


Att kampa är visst under Zätas värdighet


"Kolla Zäta så stark jag är!"


"Jag....är....starkast!"


"Gäsp"


"Oo, Titta en fluga!"


"Tack för matchen mamma men nu måste jag vila"


6 kommentarer:

  1. Söööta syrran!
    Hon ser så stor ut på bilderna om man jämför med Elza och verkar ha mer päls. Går det bra med kampen? Elza blir nästan fööör tänd, så det är svårt att använda kamp som belöning. Det är det svåraste just nu tycker jag, hitta rätt belöningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som det är rätt stor skillnad på Elza och Nemi om jag förstått Veronica och Maria rätt :) Nemi är nog något lugnare och behöver få upp farten lite ibland. Du hade väl inte riktigt det problemet ;)

      Hon gillar att kampa men har koll på vad som händer runt omkring samtidigt, så hon går ju inte 100% in i det. Ska testa lite godare godis för så som hon är nu så tar hon det men blir lixom inte superexalterad vilket man ju gärna vill när man tränar :)

      Radera
    2. Glömde säga att hon alltid haft mer päls än Elzas fina korta sträva :)

      Radera
  2. Nej, det är sant. Elza har energi kan man säga. Fast de första veckorna hemma var hon försiktig med kampen hon med, å andra sidan var hon inte så gammal då heller. Fast jag har samma "problem" (det är väl inget problem egentligen) med godis, svårt att hitta ett som gör henne superexalterad som du säger och som gör att hon genast vill komma vid inkallning tex. Hittar du något får du gärna hojta till. Vill inte slänga en massa råd på dig, men läste ett tips av Memea Mohlin om hur man kan träna upp leksamspelet, jag har använt det och tycker det funkar bra. Kan ju hända att Nemi kampar mer när hon bott in sig lite mer också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ge mig tipset! :)

      Radera
    2. Jag skickar tipset via FB under helgen. Lättare att se om du svarar där.

      Här är förresten min förra hemsida, om du vill lära känna oss lite mer, den stannade av när vi fick fullt upp med tvillingarna.
      http://home.koping.net/u6347a/

      Radera