söndag 25 mars 2012

Vi ska bli med Schnauzer!

I många år har jag planerat och drömt om att ha Schnauzer igen. Kenneln har varit bestämd sedan länge, sen har det bara handlat om att vänta på rätt tillfälle och rätt kombination. Och nu är det äntligen dags! Till sommaren ska vi bli med Schnauzer! Mamma till kullen är underbara Fiffi (Ch. Velvet Dandy’s Fiffiga Nanette) som jag ställt ut ett flertal gånger. En av de charmigaste och gladaste Schnauzrar jag känner. Hon är dessutom Svensk Utställningschampion med ett antal BIR och BIM vinster. Pappa till kullen är en fantastisk vacker och trevlig hane från Ryssland som jag fick äran att träffa i Sverige för ett par år sedan. Han heter Rock (Multi Ch. Nois Epoha Rockfeller) och bland hans många titlar finns bland annat championat i Ryssland, Finland, Israel, Schweiz, Grekland, Kazakstan, Georgien och Vitryssland. Än är det inte bestämt vilken av de små stjärnorna som ska bli vår men klart är att hon ska kallas för Nemi efter en av mina favoritseriestrippar.



Kanske blir det denna lilla tjejen?!


Multi Ch. Nois Epoha Rockfeller


Ch. Velvet Dandy’s Fiffiga Nanette


Nemi!




6 kommentarer:

  1. Kul! Hoppas ni får jättekul ihop, men du... Min blivande tricolourbasenji skulle ju heta Nemi!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det ett bra namn. Den får väl oxå heta det då! Jag reagerar ju ändå varje gång du kallar på en annan av dina hundar för det låter som min dotters namn ;)

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt GRATTIS! Vackert Namn! :)

    SvaraRadera
  4. Måste tillägga, att jag tycker mycket om din nya logga! En logga man blir glad av :) Härliga inspirerande färger och med två raser som ligger dig varmt om hjärtat! Fin fint!

    SvaraRadera
  5. Tack Annakarin! Tanken är att den ska ge lite magikänsla oxå :))

    SvaraRadera